Schváleno (Vydáno): 30.10.1991 Účinnost od: 22.11.1991
Uveřejněno v č. 91/1991 Sbírky zákonů na straně 2266
Zrušen zákonem č. 231/2001 Sb. s účinností od 4.7.2001
§ 6
Povinnosti provozovatelů při vysílání reklam
(1) Provozovatelé jsou povinni dbát na to, aby do vysílání
reklam nebyly zařazeny:
- a) reklamy, které podporují chování ohrožující morálku, zájmy
spotřebitele nebo zájmy ochrany zdraví, bezpečnosti nebo
životního prostředí;
- b) reklamy určené dětem, nebo v nichž vystupují děti, pokud
podporují chování ohrožující jejich zdraví, psychický nebo
morální vývoj;
- c) reklamy, v nichž účinkují hlasatelé a redaktoři zpravodajských
a politicko-publicistických pořadů;
- d) reklamy náboženské, ateistické a reklamy politických stran a
hnutí, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak.
(2) Provozovatelé vysílání jsou povinni zajistit, aby
reklamy:
- a) byly rozeznatelné a zřetelně zvukově nebo obrazově oddělené od
ostatních pořadů;
- b) nebyly zařazovány bezprostředně před vysíláním bohoslužeb ani
bezprostředně po jejich vysílání.
(3) Provozovatelé jsou povinni zabezpečit, aby zadavatel
reklamy nemohl jakýmkoliv způsobem uplatňovat vliv na obsah pořadů
ve vysílání nebo na jeho programovou skladbu.
§ 6a
Zařazování reklam do pořadů
(1) Provozovatelé vysílání jsou povinni zajistit, aby reklamy
byly zařazeny mezi jednotlivé pořady s výjimkou pořadů složených
ze samostatných, v rámci jednotlivého pořadu obsahově ucelených
a oddělitelných částí nebo sportovních přenosů a přenosů z akcí
a představení, které obsahují přestávky, a s výjimkou
audiovizuálních pořadů podle odstavce 2.
(2) Provozovatelé televizního vysílání s licencí a provozovatelé
televizního vysílání s registrací jsou povinni zajistit, aby při
vysílání audiovizuálních pořadů byly reklamy zařazeny:
- a) při vysílání filmového díla nebo díla vyjádřeného podobným
způsobem,3) jen pokud trvá včetně zařazené reklamy déle než 45
minut, ne více než jednou během každého dovršeného
45minutového časového úseku; další přerušení je přípustné,
jestliže trvání takového filmu včetně reklamy je nejméně o 20
minut delší než dva či více dovršených 45minutových časových
úseků; mezi dvěma po sobě jdoucími přerušeními musí uplynout
nejméně 20 minut,
- b) při vysílání ostatních audiovizuálních pořadů s výjimkou
ustanovení odstavce 3, jen trvá-li pořad včetně zařazené
reklamy déle než 30 minut a ne více než jednou v průběhu
každého dovršeného 30minutového časového úseku; mezi dvěma po
sobě jdoucími přerušeními musí uplynout nejméně 20 minut.
(3) Přerušování pořadů zpravodajských, náboženských a pořadů pro
děti reklamou není povoleno.
(4) Práva chráněná autorským zákonem4) zůstávají nedotčena.
------------------------------------------------------------------
3) § 6 zákona č. 35/1965 Sb., o dílech literárních, vědeckých
a uměleckých (autorský zákon), ve znění zákona č. 89/1990 Sb.
4) Zákon č. 35/1965 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
|